Test Yedoo S2016 disc

Dušan Demovič

Po dlhšej dobe k nám do redakcie na test zavítala malá krabica s malou kolobežkou. Ja, zhýčkaný 28-kami a karbónom som si v duchu vravel, že tak toto teda bude ťažké písať. Oceľový rám, neštandardne malé, 16“ koliesko vzadu, vpredu iba 20“ a do toho kotúče… no čo sa v tom Yedoo zbláznili…? ☺ No ako v mnohých iných prípadoch, aj tentokrát test nabral úplne iný rozmer…

Montáž

Vágne rozbaľujem krabicu a tak viac-menej pre seba si zdôvodňujem existenciu tejto kategórie… no pre koho a kam? Do terénu príliš malé, do mesta zbytočne s kotúčmi a do autobusu či auta príliš ťažké… Stačilo však vytiahnuť kolesá a hneď sa strelka kompasu z vlažného nezáujmu otáča na „rozžiarené oči malého chlapca, ktorý dostal novú kolobku“. Tie kolieska sú fakt husté… nielen fyzicky, 32 špicovým strieborným výpletom, ale hlavne svojou vizážou. Krásne čierne ráfiky ladia s bacuľatými pneumatikami (2,25“ Kenda) a do toho tie kotúče…no proste chrumkavá kombinácia. 

Také milé, rozkošné, že mi hneď pripomenú našu spolužiačku Slávku… tiež bola maličká, zlatučká a pod tričkom významne „bacuľatá“. Takisto chrumkavá, k nahryznutiu… len keď my sme ešte v tej dobe myšlienkami blúdili po motorkách, skejtbordoch a vláčikoch.. ☺ Teraz teda využívam možnosť a kolieska v ruke poriadne pootáčam a poteším svoje zmysly aj dotykom (na rozdiel od Slávky z minulosti, ktorej sme sa dotýkať nesmeli). Druhý z krabice nasleduje rám v medenej metalíze, ktorá náramne pasuje k zbytku kolobežky. Rám je už známy oceľový „cik-cak“ z osvedčenej rady steel. Oceľ nájdete aj na vidlici, kotúčoch a bižutérii (rýchloupínaky, skrutky..), zbytok je vyrobený z hliníkovej zliatiny s čiernym eloxom. Oproti „obyčko“ S2016 je tu jedna zásadná zmena v konštrukcii rámu. Náboje Novatec sú už s dospeláckou 100 mm šírkou (osadené priemyselnými ložiskami), takže zadná aj predná vidlica sú oproti klasickej Yedoo S2016 s V-éčkami o poznanie širšie. 

Prvé dojmy

Poskladám kolobežku a hneď ako prvé si ju musím odfotiť, pretože je skutočne pekná. No už sme asi prejedení štíhlučkých pretekárskych dvadsaťosmičiek. Toto je proste iný kolobežkársky svet. Svet pohody, radosti z pomalých presunov a bezstarostných „zamykačiek“ pred obchodom. Aby som to rozviedol… zvykli sme si jazdiť na poriadnych mašinkách, mnohí už aj na karbónových. Ak nie rám, tak aspoň kolesá s pekne vysokým ráfikom. Máme doma krásne cross, či gravel modely vo výborných výbavách, ale sranda končí, keď ideme narýchlo na drobný nákup, poštu či na úrad do mesta. Zamykať obe kolesá na veľkom stroji a zároveň omotať aj rám vyžaduje nielen špeciálny zámok, ale aj pomerne veľa času. A tie nervy či mi niekto neprecvakne lanko zámku a neodvezie si môj luxusný stroj. Ak máme toto všetko cez deň absolvovať niekoľkokrát, stáva sa takáto „našľahaná“ kolobežka príťažou. Práve tu majú miesto takéto ideálne mestské presúvadlá, navyše s pôsobivým imidžom a na pohľad celkom dobrou výbavou.

 Cena takýchto „základných“ kolobežiek je natoľko priaznivá, že riziko krádeže je naozaj minimálne a na druhej strane ani náš ješitný kolobežkársky imidž nijako neutrpí. Však aha, kotúče…! Síce z technického hľadiska úplne zbytočné, ale z hľadiska pocitu a imidžu zákazníkmi veľmi žiadané.

 Aj vďaka nim nie je vzhľad kolesa „rozdelený“ lesklým brzdným pásikom na ráfiku. Proste dokonalé vyváženie kúpnej ceny imidžu a možného rizika krádeže. Pochybujem, že by si niekto z „kmínov“ dal tú robotu kradnúť S2016 disc a následne komponenty ponúkať jednotlivo na predaj. Zato také XTR či „štvorčekovo vyzdobené“ ráfiky (myslené karbónové) tak akosi nechtiac priťahujú pozornosť nenechavcov. 

Geometria Yedoo S2016  je zameraná na stabilnú a pokojnú jazdu. Uhol prednej hlavovej rúrky je pomerne veľkorysý a aj u tak malého kolesa akým je 20“ dáva veľmi dobrý pocit istoty a ovládateľnosti aj vo vyšších rýchlostiach. Na 40 cm dlhé stupátko zmestíte okrem jednej dospeláckej „podrážky“ vzadu aj podľa potreby  dve maličké dopredu. Široké je na to dosť a deti to naozaj majú radi, keď ich vozíte napríklad do škôlky a späť na kolobke.

Na koleno je ešte o 3 cm viacej, keďže tá z najbližších trubiek ide od stupátka mierne šikmo. S nosnosťou a tuhosťou rámu si starosti robiť nemusíte, výrobca deklaruje 150 kilo a ani pod touto hmotnosťou sa rám nijako kriticky neprehýba. Skôr by som to nazval tak, že je až nekriticky tuhý. ☺ Hmotnosť tejto nadmieru robustnej kolobežky sa už prehupla cez desať kíl (10,4 kg), ale aj túto jej črtu si na konci testu vyzdvihneme ako celkom výhodnú pre jednu špeciálnu činnosť. Čítajte teda ďalej… 

Jazda

Ku podivu aj takýto malý „tank“ dokáže upaľovať celkom svižne… Dá to síce námahu, dostať ho do otáčok, ale potom si už ide svoje. Drobné nerovnosti vyžehlí spoľahlivo, na tie väčšie len decentne upozorní. Ak nebudete plášte zrovna bombovať na maximálne povolených 4,6 bar, tak sa dá hovoriť aj o istej miere komfortu. Dezénom sú Kendy určené na drsnejšie mestské cesty plus nejaká tá šotolinka k tomu. Ak by ste predsa len neodolali volaniu divočiny a vybrali sa na skúšku brúsiť nejaký cyklo trail v lese, tak vyberajte tie miernejšie, pretože toto fakt nie je mašinka do terénu (na to je ideálny starší súrodenec Trexx Disc).  Na pokojný kolobkový  výlet okolo kempu v peknej prírode s rodinou ideálny spoločník. Tu takisto zaváži veľmi priaznivá cena, ktorá sa dostala pod magickú hranicu  desať tisíc CZK. Lebo, ako už bolo spomenuté vyššie, nechať kvalitnú výbavu niekde na záhradke auta alebo zadnom nosiči karavanu tiež nepomôže kľudnému spánku na dovolenke. 

Hodnotenie

Z nevýraznej, i keď rovnako dobrej S2016 sa vhodne zvolenými úpravami stala taká malá princezná v triede malých kolobežiek. Kotúče jej značne „načechrali“ ego smerom nahor, široké gumy jej dodali na imidži a pekná medená metalíza v kombinácii s čiernou matnou už len korunovala túto mašinku do stavu noblesy. Ak by sme ustanovili novú jednotku v testovaní kolobežiek, kde by sa číselne vyhodnocoval pomer: cena/imidž/úžitková hodnota/zábavnosť, tak Yedoo S2016 Disc by brala samé „desiatky“. Stratila by body jedine v kolónke hmotnosť, ale aj na tú príde reč..:) A už vôbec  sa s ňou nemusíte báť pustiť von aj deti, robustná je dosť aj na nešetrné zaobchádzanie šantiacej „hávede“ (ako zvyknem občas nazývať svoje deti).

A „by the way“… odkaz pre všetkých  kolobežkových fajnšmekrov… perfektne a poctivo sa na tejto kolobežke trénuje výbušnosť a vytrvalosť… Stačí na nej pár sto km týždenne ako príprava na preteky a keď následne presedláte na závodničku, ktorá ide tak nejako sama, tak budete lietať doslova ako šarkan… ☺ 

 Záver

Ak hľadáte niečo malé, lacné, pekné a mobilné… Yedoo S2016 Disc je to pravé orechové. Robustný rám, odolné kolesá so širokými plášťami a k tomu mechanické kotúčovky nemôže byť zlá kombinácia. Do 10 – 15 km po meste na vybavovačky úplne bez problémov. Nieže by sa nedalo aj viacej, ale predsa len väčšie kolesá uberú menej energie ako táto mini zostava. Takisto si tento model viem predstaviť niekde vzadu na nosiči karavanu, a to hneď dvojmo či trojmo. Utáboriť sa v kempe a preskúmať na pohodu najbližšie okolie, a to dokonca formou najzdravšieho a pomerne rýchleho pohybu je na dovolenke vždy vítané. A tak, ak Vás tento test zaujal, neváhajte a kontaktujte redakciu, keďže testovaný model bude u nás ako obchodná vzorka až do skončenia sezóny (ktorá vlastne v Bratislave nekončí nikdy..) Kto vyskúša, uverí…       

  

Test Yedoo 2016 u našich západných susedov: KLIK

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.